Søkemotoroptimalisering = optimalisering for resultater

Den aller største fordelen med søkemotoroptimalisering er trafikken det skaper. Organisk trafikk kommer nemlig med en langt høyere sannsynlighet for reell interesse for deg og dine produkter/tjenester, sammenlignet med betalt trafikk. Ideelt sett, har du en strategi som tar for seg begge deler.

Men, hvordan gjør man det?

Søkemotoroptimalisering handler i all hovedsak om å tilpasse de digitale plattformene dine for at søkemotorer som Google skal plassere deg øverst i søkeresultatene. 

Dette gjøres blant annet gjennom tiltakene du ser i listen nedenfor.

Innholdsmarkedsføring

Godt innhold skaper en bedre opplevelse for brukeren, og søkemotorene elsker det! Innholdsmarkedsføring blir en stadig viktigere del av både dagens og morgendagens markedsføring. Dette er en langsiktig og samtidig tidkrevende investering. 

Vi hjelper dere å kartlegge hva som bør gjøres og i hvilken rekkefølge.

Over 80% av alle kjøp i dag starter på google.

Synlighet på Google er derfor viktig. Vi kan hjelpe dere med dette og fokuserer på å styre relevant trafikk til nettsiden gjennom blant annet SEO og innholdsbearbeidelse.

Google søkemotoroptimalisering, seo

Forbedre rangeringen under søk

For å gjøre din bedrifts nettsted attraktivt i søk, kan vi utarbeide søkeordsanalyser.

Disse analysene brukes til å plassere inn spesifikke ord folk søker på, når de ser etter dine typer produkter på nettet, eller på din bedrifts nettsider. På denne måten vil din bedrifts nettsted komme høyere opp i søk på diverse søkemotorer, og kanskje viktigst i rangeringen til Google. I korte trekk gjøres dette ved å gjennomføre en analyse av nettstedet, der vi ser på struktur, kvaliteten på nettstedet, bruk av overskrifter og tagging av innhold.